WYCIECZKI I WYJAZDY

II semestr rozpoczął się  też od wyjazdów. 3.02.2010r. w auli Szkoły Muzycznej w Inowrocławiu Narodowy Teatr Edukacji z Wrocławia wystawił sztukę przygotowaną na motywach prozy fantastyczno- naukowej pt. "Opowieści robotów". Spektakl Ten adresowany był do uczniów klas V i VI. Zabawne dialogi, ciekawe kostiumy, porywająca muzyka oraz efekty specjalne (wybuchy, laserowe światła) spowodowały, że dzieciom bardzo podobał się występ wrocławskich aktorów.
Kilka dni później, 11.02.2010r., do Teatru im. A. Fredry w Gnieźnie wybrali się uczniowie klas IV. Chętnych było wielu, dlatego też pojechali dwoma autokarami. Oglądali oni przedstawienie opowiadające o jednej z najbardziej znanych postaci literatury dla dzieci - Pippi Langstrump. Atrakcją spektaklu był bezpośredni konaktt widzów z aktorami, którzy swobodnie przemieszczali się po widowni, wzbudzając żywe reakcje dzieci. Po powrocie z Gniezna wielu uczniów wyraziło chęć powtórnego obejrzenia tej sztuki.

W marcu br. kino "Kinomax" w Inowrocławiu zaprosiło dzieci i młodzież na film pt. "Alicja w Krainie Czarów". Jest to adaptacja znanej książki Lewisa Carrola. Uczniowie naszej szkoły skorzystali z tej propozycji. Nauczyciele zorganizowali trzy wyjazdy. 11 marca film obejrzeli uczniowie klas szóstych, dzień później trzy klasy czwarte i jedna piąta. Pozostali uczniowie brali udział w seansie filmowym 18 marca.
Projekcja "Alicji w Krainie Czarów" wzbudziła wiele emocji wśród widzów. Dzieciom podobała się fantastyczna kraina, którą widziała we śnie główna bohaterka oraz niesamowite postacie. Największy zachwyt wywołał Johny Deep w roli Szalonego Kapelusznika. Wszyscy uczniowie zgodnie twierdzili, że warto było obejrzeć ten film na dużym ekranie.

27 kwietnia br. uczniowie klas szóstych pojechali do Multikina w Bydgoszczy, by w ramach Akademii Filmowej obejrzeć adaptację książki Kornela Makuszyńskiego "Szatan z VII klasy". Projekcja poprzedzona była zajęciami, które podkreślały wartościowe treści zawarte w lekturze i filmie.
    Prezentowany obraz nakręcony został w latach 60-tych XX wieku, więc dla młodych widzów miał także wartość archiwalną. Był to film czarno-biały, ale ponieważ został on wcześniej poddany obróbce komputerowej, mogliśmy oglądać go bez zakłóceń. W czasie emisji uczniowie nie tylko  śledzili losy młodego detektywa, Adama Cisowskiego, ale także odkrywali Polskę, jakiej nie znają.
Po projekcji niektórzy żałowali, że nie przeczytali wcześniej lektury. Ta opinia stanowi świetną recenzję filmu.

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI SZKOLNEJ NA MAZURY W DNIACH 19 - 21 MAJA 2010R.
DZIEŃ PIERWSZY
       Dnia 19 maja br. uczestnicy wycieczki  (uczniowie klas piątych wraz z opiekunami) zebrali się  o godz. 5.50 w zatoczce autobusowej przed krytą pływalnią w Janikowie. O godz. 6.00  autokar ruszył w kierunku Olsztyna, docelowo do miejscowości Święta Lipka, gdzie obejrzeliśmy barokowy kościół z XVII w.. Następnie przejechaliśmy  do Gierłoży k/Kętrzyna. Tu oglądaliśmy pozostałości twierdzy z czasów II wojny światowej - Wilczy Szaniec. Późnym popołudniem dotarliśmy do miejsca zakwaterowania - miejscowości Mrozy k/ Ełku.
DZIEŃ DRUGI
     Rozpoczął się śniadaniem. Następnie wyruszyliśmy na do Biebrzańskiego Parku Narodowego, w którym odbyliśmy ogólnopoglądową wycieczkę po najciekawszych miejscach Doliny Biebrzy. Weszliśmy na  wieżę widokową, chodziliśmy bagiennymi szlakami. Dalej udaliśmy się  do Mikołajek, które zwiedziliśmy, czekając na rejs po Jeziorze Śniardwy (największe w Polsce pod względem powierzchni). Po powrocie do miejsca zakwaterowania zjedliśmy obiadokolację i ... wybraliśmy się na dyskotekę.
DZIEŃ TRZECI
     Po śniadaniu zostaliśmy wykwaterowani z ośrodka. Przejechaliśmy  do Ełku -  tu atrakcją był pobyt w zespole krytych basenów ze zjeżdżalniami. Następnie skierowaliśmy się w stronę Olsztynka, w którym znajduje się skansen z drewnianymi domami z XVIII i XIX w. z terenu Warmii, Mazur, Powiśla i Litwy. Po obejrzeniu chat i młyna zjedliśmy pyszny obiad w gospodzie i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Janikowa.  Wycieczka zakończyła się w godzinach wieczornych.
         Wszyscy uczestnicy wyjazdu przywieźli z Mazur wiele wrażeń, zdjęć i pamiątek.

I semestr obfitował w różnorodne wyjazdy do kin i teatrów. Już we wrześniu 2009r. uczniowie klas V mogli obejrzeć w kinie Kinomax w Inowrocławiu film pt. "Magiczne drzewo". Jego akcja rozgrywa się współcześnie, ale mali bohaterowie przeżywają niesamowite, fantastyczne przygody. Wszyscy, którzy wybrali się do kina, byli zachwyceni dziełem A. Maleszki.
    W grudniu, jak co roku, uczniowie klas VI zostali zaproszeni do Teatru "Baj Pomorski" w Toruniu na pięknie przygotowany spektakl pt. "Opowieść wigilijna". Treść przedstawienia związana z Bożym Narodzeniem wprowadziła uczniów i nauczycieli w miły, świąteczny nastrój. Byliśmy zachwyceni tą sztuką.
Grudzień to dla dzieci czas magiczny, bo kojarzy się im z prezentami. Takim nieoczekiwanym mikołajkowym podarunkiem dla uczniów klas Vc i Vb był wyjazd do kina na film pt. "Mikołajek". Dzieci bardzo się cieszyły, że mogą obejrzeć film nakręcony na podstawie książki, którą wcześniej czytały i omawiały na lekcjach. Adaptacja okazała się równie zabawna co pierwowzór literacki.

XV FESTYN ARCHEOLOGICZNY
"POLAK - WĘGIER, DWA BRATANKI"

Uczniowie klas IV pod opieką swych wychowawców wybrali się na XV Festyn Archeologiczny do Biskupina, który w tym roku odbywał się pod hasłem Polak - Węgier, dwa bratanki. Hasło festynu nawiązywało oczywiście do znanego porzekadła, które najlepiej mówi o prawdziwej przyjaźni jaką darzą się wzajemnie nasze narody.
    Na biskupińskim festynie zaprezentowano nieznane u nas, a ciekawe i  różnorodne, tradycyjne zajęcia dawnych mieszkańców Węgier zwanych Madziarami.
    Podczas pobytu w Biskupinie wielu uczniów zakupiło różne pamiątki. Chłopcy najchętniej jednak "zbroili się" i stawali się właścicielami różnego rodzaju broni.